Γιατρός | Βασικά Βήματα στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Το Ψηφιακό Μάρκετινγκ επιτρέπει στους επαγγελματίες του ιατρικού κλάδου να αναπτυχθούν χωρίς απαραίτητα να κάνουν χρήση προωθητικών ενεργειών στα παραδοσιακά media.
Κορωνίδα όλων αποτελεί η δημιουργία μίας σύγχρονης ιατρικής ιστοσελίδας με σωστό περιεχόμενο. Σημαντική επίσης κρίνεται η παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα η συχνή αρθρογραφία μέσα από ένα προσωπικό ιστολόγιο (Blog) και η συνεργασία με ψηφιακά κανάλια μέσων μαζικής ενημέρωσης λειτουργούν επικουρικά, συμπληρώνοντας ένα στρατηγικό πλάνο κινήσεων μάρκετινγκ.
Δημιουργία Ιατρικής Ιστοσελίδας & Blog
Το πρώτο βήμα στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η οικοδόμηση μιας ισχυρής ιατρικής ιστοσελίδας. Ενός ιατρικού διαδικτυακού τόπου ο οποίος θα φέρει τον γιατρό πιο κοντά στους ασθενείς.
Σημαντικά χαρακτηριστικά, απαραίτητα σήμερα για μία σύγχρονη ιατρική ιστοσελίδα είναι η λειτουργικότητα της, η εύκολη πλοήγηση για τον χρήστη και η φιλικότητά της στις διάφορες οθόνες ηλεκτρονικών συσκευών και τις μηχανές αναζήτησης (Google).
Πλέον οι χρήστες του διαδικτύου έρχονται καθημερινά σε επαφή με περισσότερες από 2 ή και 3 ηλεκτρονικές συσκευές. Έτσι η ιστοσελίδα του γιατρού επιβάλλεται να είναι φιλική, να ανταποκρίνεται και να εμφανίζεται σωστά σε οποιαδήποτε οθόνη σταθερής ή κινητής συσκευής.
Μελέτες σήμερα δείχνουν πως ο χρήστης κινητού τηλεφώνου δεν αφιερώνει πάνω από 4 δευτερόλεπτα χρόνο σε ένα site το οποίο δεν ανταποκρίνεται σωστά στην οθόνη της συσκευής του και φεύγει, αυτό το site φυσικά δεν θέλετε να είναι το δικό σας.
Επιπλέον κριτήριο μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας είναι η σωστή γραφή του περιεχομένου της. Τα κείμενα πρέπει να είναι επιστημονικά άρτια, φιλικά και ευανάγνωστα, με μεγάλες γραμματοσειρές και σωστούς τίτλους.
Η χρήση Blog στο site, στο οποίο κοινοποιούνται άρθρα που αφορούν το πεδίο των θεραπειών που παρέχονται, προσφέρει έναν επιπλέον λόγο ενίσχυσης της επισκεψιμότητας, ενδυναμώνοντας στην αντίληψη των ασθενών την φήμη και την επιστημονική επάρκεια του γιατρού.
Ψηφιακό Μάρκετινγκ & Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε η παρουσία του γιατρού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κρίνεται απαραίτητη.
Πλατφόρμες όπως το Facebook αποτελούν σημαντικά εργαλεία στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Οδηγούν στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας της ιατρικής ιστοσελίδας και ενδυναμώνουν την φήμη της εταιρικής ταυτότητας του ιατρείου.
Παράλληλα διαμορφώνουν συνθήκες προσέλκυσης ασθενών οι οποίοι με τον χρόνο χτίζουν προσωπική “ψηφιακή” σχέση με τον γιατρό.
Βελτιστοποίηση στις Μηχανές Αναζήτησης (SEO)
Ο καλύτερος και μακροπρόθεσμα πιο οικονομικός τρόπος ενίσχυσης της ιατρικής ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, είναι η βελτιστοποίηση την παρουσίας της στις μηχανές αναζήτησης (Google). Γνωστό και ως SEO (Search Engine Optimization).
Το SEO αποτελεί μία σειρά στρατηγικών κινήσεων οι οποίες βοηθήσουν την ιατρική ιστοσελίδα να εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Πρώτο στοιχείο ανάλυσης για την SEO βελτιστοποίηση είναι η σωστή χρήση λέξεων-κλειδιών. Λέξεων που ταιριάζουν στο αντικείμενο της ιατρικής μας ειδικότητας και οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στα κείμενα του site.
Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζουμε πως κινείται ο ανταγωνισμός ώστε να διαμορφώσουμε μία πιο ολοκληρωμένη στρατηγική.
Επιπλέον η σωστή χρήση τίτλων στα άρθρα και τα κείμενα των θεραπειών, η δημιουργία εσωτερικών link (Link Building) στην ιστοσελίδα με σκοπό την αύξηση του χρόνου παραμονής του επισκέπτη, αλλά και η χρήση εξωτερικών link (Link Popularity) που συνδέουν το site μας με άλλα δημοφιλή sites, είναι σημαντικές κινήσεις οι οποίες ενδυναμώνουν την παρουσία μας στον ανταγωνιστικό κόσμο του διαδικτύου.
Ένα μεγαλύτερο δίκτυο ασθενών, πέρα από τα οικονομικά οφέλη για τον γιατρό έχει και θετικό αντίκτυπο στις ζωές πολλών ανθρώπων.
Αφήνοντας το ψηφιακό του αποτύπωμα, ο γιατρός δημιουργεί συνθήκες προσέλκυσης περισσότερων ασθενών στο ιατρείο. Παράλληλα ενισχύει την παρουσία και την φήμη του στο διαδίκτυο.