Το Ιατρικό Μάρκετινγκ και τα Κεράσια.
Η “δυσπιστία” με την οποία αντιμετωπίζονται αρχικά οι άνθρωποι του Ιατρικού Μάρκετινγκ. Είναι ένας συνηθισμένος πρώτος τρόπος προσέγγισης από πολλούς επαγγελματίες του Ιατρικού κλάδου.
– Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για τους οποίους έχει διαμορφωθεί αυτή η στρεβλή αντίληψη στους γιατρούς;
– Ποιο είναι το μερίδιο της δίκης μας ευθύνης ως marketers; Ποιες κακές δικές μας πρακτικές δημιούργησαν με τα χρόνια αυτή την εικόνα;
– Πόσο αλήθεια φταίνε οι ίδιοι οι γιατροί; Πως δικές τους λάθος αντιλήψεις οδήγησαν τους ίδιους, στην επιλογή του λάθος συνεργάτη;
Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε τα παραπάνω ζητήματα με ψύχραιμα. Ώστε να δώσουμε μια ολοκληρωμένη και ειλικρινή εξήγηση.
Να πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεκαθαρίζοντας τους λόγους για τους οποίους το Ιατρικό Μάρκετινγκ σήμερα είναι πιο σημαντικό από ποτέ:
- Καταρχήν η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργεί για τον γιατρό νέες ευκαιρίες αλλά και πολλές προκλήσεις.
- Κάθε μέρα πάνω από 9 εκατομμύρια Ελλήνων συνδέονται στο διαδίκτυο.
- Οι περισσότεροι από αυτούς όταν έχουν μια απορία, τον πρώτο που θα ρωτήσουν είναι την Google.
- H Google με την σειρά της θα τους παραπέμψει σε μία Ιστοσελίδα.
- Σχεδόν 6 εκατομμύρια Ελλήνων είναι καθημερινά ενεργοί χρήστες του Facebook.
- Ο αριθμός των ραντεβού που κλείνονται σε ένα Ιατρείο από ασθενείς προερχόμενους από το διαδίκτυο (Google, Ιατρικές Ιστοσελίδες, Ιατρικές Πλατφόρμες κα.) αυξάνεται μέρα με την ημέρα. Καταλαμβάνοντας πλέον σημαντικό μερίδιο των καθημερινών ραντεβού του γιατρού.
- Η παραπάνω ψηφιακή πραγματικότητα θα εξελίσσεται και θα μεγαλώνει κάθε μέρα τα επόμενα χρόνια.
- Δεν είναι μακριά ο καιρός, που η σωστή παρουσία του γιατρού στο διαδίκτυο, θα αποτελεί κρίσιμη παράμετρο της οικονομικής του επιτυχίας.
- Όποιος γιατρός προνοήσει και χρησιμοποιήσει με σύνεση τα εργαλεία του Ιατρικού Μάρκετινγκ, θα λάβει σημαντικό μερίδιο του ανταγωνισμού.
Ο ιδιώτης γιατρός ξεκίνησε εδώ και κάποια χρόνια δειλά να δραστηριοποιείται ψηφιακά.
Τα τελευταία 3 χρόνια όμως, είναι κοινή σε όλους η πεποίθηση, πως μια σωστή ψηφιακή παρουσία αποτελεί μονόδρομο και επένδυση για κάθε ιατρείο.
Για να επιτευχθεί όμως αυτό χρειάζεται η συμμετοχή του γιατρού, του προγραμματιστή και του ανθρώπου του μάρκετινγκ που αναλαμβάνει την διαχείριση.
Προγραμματιστές & Κατασκευή Ιατρικής Ιστοσελίδας
Το να δημιουργήσουμε μία Ιατρική Ιστοσελίδα και να βγούμε ζωντανά στο διαδίκτυο, είναι σήμερα κάτι πολύ απλό.
Το να έχουμε όμως ένα site με ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του (ασφάλεια, αισθητική, πλοήγηση, λειτουργικότητα), είναι μια πολύ σύνθετη εξίσωση.
Ακόμα πιο δύσκολη είναι η διαχείρισή του, το περιεχόμενο του, ο εμπλουτισμός του με νέα ποιοτικά κείμενα τα οποία σε βάθος χρόνου μας οδηγούν στο να κατακτήσουμε την θέση που στοχεύουμε στην ψηφιακή μας παρουσία.
Πολλοί γιατροί θεώρησαν πως με το να εμπιστευτούν τυφλά έναν προγραμματιστή, έλυσαν αυτόματα και όλα τους τα προβλήματα.
Επέλεξαν έτσι επαγγελματίες οι οποίοι γνώριζαν, πως η τεχνολογία που διαχειρίζονται και η τεχνογνωσία που κατέχουν, βρίσκεται μακριά από το γνωστικό πεδίο των γιατρών.
Παραδόθηκαν δυστυχώς, πολλές ιατρικές ιστοσελίδες χαμηλού επιπέδου, με φτωχά ποιοτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, από ανθρώπους οι οποίοι ήθελαν απλά “να πάρουν την δουλειά”.
Στην συνέχεια και αφού ο γιατρός είχε πλέον διαθέσιμο το site, απαιτούσε από τον προγραμματιστή να λειτουργήσει και σαν άνθρωπος του Μάρκετινγκ.
Να διαχειριστεί δηλαδή τον Ιστότοπο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσελκύσει νέους ασθενείς στο Ιατρείο.
Ο προγραμματιστής όμως δεν είναι Marketer, μπορεί να είναι εξαιρετικός στην δουλειά του, αλλά δεν είναι δουλειά του το Μάρκετινγκ.
Υπήρξαν λοιπόν περιπτώσεις στις οποίες δημιουργήθηκαν φτωχά/κακά sites.
Υπήρξαν φυσικά και πολλές περιπτώσεις που δημιουργήθηκαν καλά sites, τα οποία όμως δεν διαχειρίστηκαν με σωστό τρόπο.
Marketers & Ιατρικό Μάρκετινγκ
Τα τελευταία χρόνια όντως, άνθρωποι γύρω από το Μάρκετινγκ ξεκίνησαν να δουλεύουν με γιατρούς. Με στόχο την διαμόρφωση της σωστής ψηφιακής παρουσίας του Ιατρείου τους και την προώθηση των Ιατρικών τους υπηρεσιών.
Όπως όμως σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι σωστοί επαγγελματίες, έτσι υπάρχουν και οι επιτήδειοι. Αυτός ο κανόνας δεν θα μπορούσε φυσικά να μην αφορά και τον δικό μας κλάδο.
Ήταν πολλοί εκείνοι οι οποίοι δεν εξήγησαν στον γιατρό. Δεν του παρείχαν μέσα από τις έστω σύντομες συναντήσεις τους την απαραίτητη εκπαίδευση, για το ποια είναι τα διαθέσιμα κανάλια .
Πως τα χρησιμοποιούμε “έξυπνα” , χωρίς να απλά να επιλέξουμε τον εύκολο δρόμο και να ξοδέψουμε “πολλά λεφτά”.
Τον άφησαν να πιστεύει, πως το να δαπανήσει πολλά χρήματα και άμεσα, θα του φέρει όχι μόνο τα αναμενόμενα αποτελέσματα που επιθυμούσε αλλά και την πολυπόθητη διάρκεια.
Του χάριζαν δηλαδή την “κότα με τα χρυσά αυγά”.
Κατέφυγαν στις εύκολες και προσωρινές λύσεις, οι οποίες απαιτούσαν από τον γιατρό την επένδυση μεγάλων χρηματικών ποσών.
Ποσά, που επειδή δαπανήθηκαν γρήγορα, μαζικά και χωρίς πλάνο, κατέληξαν να αποδώσουν πενιχρά αποτελέσματα.
Συνέπεια αυτού, ο γιατρός αποθαρρύνθηκε, και πολλές φορές τρόμαξε, μπροστά στα χρήματα τα οποία πίστευε ότι θα έπρεπε εσαεί να δαπανά.
Γιατροί & Ιατρικό Μάρκετινγκ
Ο γιατρός σήμερα, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί σωστά το Ιατρικό Μάρκετινγκ.
Ο χρόνος που διαθέτει είναι όντως εξαιρετικά περιορισμένος. Τουλάχιστον όμως, πρέπει να εκμεταλλεύεται τον χρόνο που αφιερώνει ερχόμενος σε επαφή με ανθρώπους του Μάρκετινγκ.
Να γνωρίζει τι σημαίνει “σωστή ψηφιακή παρουσία”. Ποια είναι τα διαθέσιμα κανάλια, πως λειτουργούν και πως τα χρησιμοποιούμε.
Πάνω από όλα είναι κρίσιμο να καταλάβει, πως μια συνολική διαχείριση της ψηφιακής του παρουσίας, δεν είναι μια μεμονωμένη διαφημιστική κίνηση.
Το Μάρκετινγκ αποτελεί μια διαρκή στρατηγική κινήσεων, οι οποίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αξιολογούνται και επαναπροσδιορίζονται.
Μια ανταγωνιστική ψηφιακή παρουσία δεν εξασφαλίζεται μέσα από μία ή δύο επιθετικές κινήσεις.
Χρειάζεται ψυχραιμία, οργάνωση, στόχευση, ανάλυση των διαθέσιμων καναλιών, προσδιορισμός του budget που διαθέτουμε και πως αυτό μπορούμε έξυπνα να το επενδύσουμε.
Πετυχαίνοντας τα βέλτιστα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, διασφαλίσουμε την θέση μας στην αγορά.
Σταδιακά μειώνουμε τα χρήματα που ξοδεύουμε (εξοικονόμηση) και κερδίζουμε πολλαπλάσια από εκείνα που μέχρι τώρα έχουμε επενδύσει.
Για να το καταφέρουμε όμως αυτό, είναι κρίσιμο να κατανοήσουμε πως με το Ιατρικό Μάρκετινγκ, μπαίνουμε σε μία διαδικασία επένδυσης η οποία χρειάζεται χρόνο.
Σίγουρα και χρήμα, όταν όμως αυτό τοποθετείται με συνέπεια, με σωστό τρόπο και στα σωστά κανάλια, τότε το ποσό που θα χρειαστεί στο τέλος να ξοδέψουμε θα είναι σαφώς μικρότερο και τα κέρδη πολλαπλάσια.
Διαμορφώστε λοιπόν με τους ανθρώπους του Ιατρικού Μάρκετινγκ ένα “ψύχραιμο” επενδυτικό πλάνο, το οποίο στο τέλος σίγουρα θα αποδώσει.
Το σημαντικότερο, όπου ακούτε για μεγάλες σοδειές και αμέτρητα κεράσια, κρατήστε μικρό καλάθι.
Tip: Ελάτε να διαμορφώσουμε μαζί για το Ιατρείο σας, την ψηφιακή παρουσία που του αξίζει! Φόρμα Επικοινωνίας.